bpm چيست ؟ (مديريت فرآيند كسب و كار)

مركز آموزشي رايتك مجري برگزار كننده دوره هاي مجازي مديريت MBA، DBA ، دكوراسيون داخلي، عكاسي، كامپيوتر با مدرك رسمي از وزرات علوم تحقيقات و فناوري. جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس وب سايت مؤسسه مراجعه نماييد. www.erightec.ir شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

دوشنبه ۱۳ مرداد ۰۴

bpm چيست ؟ (مديريت فرآيند كسب و كار)

۱۰ بازديد

bpm چيست

bpm چيست ؟

BPM مخفف يا سر واژه عبارت  Business Process Management و به معني مديرت فرآيندهاي كسب و كاراست. BPM را مي توان براي سازمان هاي كوچك و بزرگ به طور مشابهي به كار گرفت.

مديريت فرآيند كسب و كار ، شامل متدها، تكنيك‌ها و ابزاري است كه براي پشتيباني از طراحي، اجرا، مديريت و آناليز فرآيندهاي عملياتي كسب و كار بكار مي‌رود.

در واقع در پاسخ  به سوال  bpm چيست ؟ بايد گفت BPM يا مديريت فرايندهاي كسب و كار، ادغامي از دانش و تحقيق در هم‌گرايي و اتصال بين مديريت و فناوري اطلاعات است كه شامل متدها، تكنيك‌ها و ابزاري است براي طراحي، فعال شدن، كنترل و آناليز  فرآيندهاي كسب و كار كه خود مستلزم نيروي انساني، سازمان‌ها، برنامه‌هاي نرم‌افزاري كاربردي، اسناد و ديگر منابع اطلاعاتي است

جهت شركت در دوره هاي مديريت فرايند كسب و كار (bpm)كليك كنيد

 

bpm چيست

 

bpm چيست ؟

 

BPM مخفف يا سر واژه عبارت  Business Process Management و به معني مديرت فرآيندهاي كسب و كاراست. BPM را مي توان براي سازمان هاي كوچك و بزرگ به طور مشابهي به كار گرفت.

 

مديريت فرآيند كسب و كار ، شامل متدها، تكنيك‌ها و ابزاري است كه براي پشتيباني از طراحي، اجرا، مديريت و آناليز فرآيندهاي عملياتي كسب و كار بكار مي‌رود.

 

در واقع در پاسخ  به سوال  bpm چيست ؟ بايد گفت BPM يا مديريت فرايندهاي كسب و كار، ادغامي از دانش و تحقيق در هم‌گرايي و اتصال بين مديريت و فناوري اطلاعات است كه شامل متدها، تكنيك‌ها و ابزاري است براي طراحي، فعال شدن، كنترل و آناليز  فرآيندهاي كسب و كار كه خود مستلزم نيروي انساني، سازمان‌ها، برنامه‌هاي نرم‌افزاري كاربردي، اسناد و ديگر منابع اطلاعاتي است

 

جهت شركت در دوره هاي مديريت فرايند كسب و كار (bpm)كليك كنيد

 

هدف از bpm چيست ؟

مهم‌ترين هدف BPM كه در بسياري از موارد ناديده گرفته‌مي‌شود دستيابي به پيشرفت و ارتقاء مداوم است. چرا كه تنها چيز ثابت در زندگي، تغييرات است. شركت، محيط پيرامون شما و تكنولوژي تغيير مي‌كنند. فرآيندهاي شما نيز نياز به تغيير و رشد دارند تا پاسخگوي نيازهاي شما باشند.

انواع فرآيندهاي كسب و كار

فرآيندهاي كار سطوح و انواع مختلفي دارند. فرآيندهايي كه در اينجا “اَبَر فرآيندها” مي ناميم، فرآيندهاي كاري، عملياتي و پشتيباني را شامل مي شوند.

فرآيندهاي عملياتي ، كه جريان هاي ارزش اصلي يا فرآيندهاي اصلي نيز محسوب مي شوند، فرآيند هايي هستند كه در طراحي، توليد و تحويل محصولات و خدمات يك كمپاني حرف اول را مي زنند.

مراحل مديريت فرايندهاي كسب و كار

مجموعه فعاليت‌هاي BPM به چهار دسته زير تقسيم مي‌شود :

طراحي فرايند (Process Design)

اين مرحله مشتمل بر درك و شناخت فرآيندهاي موجود و نيز طراحي فرآيندهاي جديد است. مدل‌سازي و مستندسازي فرايندها به مديران سازمان كمك مي‌كند تا درك بهتري از كسب و كار خود به دست آورده و در صورت لزوم تغييراتي در روش انجام كار ارائه دهند.

اجراي فرايند (Process Execution)

فرايند هاي مدلسازي شده در فاز قبلي بايستي اجرا شوند. وجود مدل‌هاي سازماني از فرايندهاي كسب و كار و دسترسي همه ذينفعان سازمان به اين مدل‌ها، موجب ميگردد تا ميزان يكنواختي اجراي فرايند‌هاي كاري به تدريج افزايش يابد.

پايش فرايند (Process Monitoring)

بطور همزمان با اجراي فرايندها در سازمان، بايستي عملكرد و نتايج اجراي فرايند‌هاي كسب و كار را به طور مداوم اندازه‌گيري و با نتايج از پيش تعيين شده مقايسه كند.

بهبود فرايند (Process Improvement)

تحليل وقايع در هنگام پايش و نظارت بر فرآيند براي تحليل‌گر امكان تشخيص و تحليل گلوگاه‌ها را مهيا مي‌سازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.