مديريت بحران در سازمان
بحران دركسب و كار مي تواند هر چيزي باشد كه مي تواند شهرت يا خط مشي شركت را تحت تاثير قرار دهد. بسياري از اين حوادث در ابتدا ممكن است به نظر جدي نرسند.بعضي از اين حوادث مي توانند باعث مرگ يك شركت شوند. مديريت بحران در سازمان فرايندي است كه يك سازمان با يك رويداد مخرب و غير منتظره روبرو است كه تهديد به آسيب رساندن به سازمان، ذينفعان يا عموم مردم مي كند.
جهت شركت در دوره مديريت بحران كليك كنيد
مديريت بحران در سازمان
بحران دركسب و كار مي تواند هر چيزي باشد كه مي تواند شهرت يا خط مشي شركت را تحت تاثير قرار دهد. بسياري از اين حوادث در ابتدا ممكن است به نظر جدي نرسند.بعضي از اين حوادث مي توانند باعث مرگ يك شركت شوند. مديريت بحران در سازمان فرايندي است كه يك سازمان با يك رويداد مخرب و غير منتظره روبرو است كه تهديد به آسيب رساندن به سازمان، ذينفعان يا عموم مردم مي كند.
جهت شركت در دوره مديريت بحران كليك كنيد
مديريت بحران چيست؟
مديريت بحران در سازمان شناسايي تهديدها براي يك سازمان و ذينفعان آن و روش هاي استفاده شده توسط سازمان براي مقابله با اين تهديدات است. به دليل غير قابل پيش بيني بودن رويدادهاي جهاني، سازمان ها بايد بتوانند با پتانسيل تغييرات شديد در راه كسب و كار خود مقابله كنند. مديريت بحران اغلب نياز به تصميم گيري در يك دوره زماني كوتاه و اغلب پس از يك رويداد پيش از آن صورت گرفته است. سازمان ها به منظور كاهش عدم اطمينان در صورت بحران، اغلب برنامه مديريت بحران را ايجاد مي كنند.
هر كسب و كار، بزرگ يا كوچك، ممكن است مشكلي ايجاد كند كه بر روند نرمال آن عمليات تأثير منفي داشته باشد. بحران هايي مانند آتش سوزي، مرگ يك مدير عامل، حملات تروريستي، نقض اطلاعات يا بلاياي طبيعي مي تواند هزينه هاي ملموس و غيرمترقبه شركت را از لحاظ فروش از دست رفته، مشتريان و كاهش درآمد خالص شركت منجر شود.
روش هاي مديريت بحران
به طور معمول، فعاليت هاي مديريتي پيشگيرانه عبارتند از: پيش بيني بحران هاي بالقوه و برنامه ريزي براي مقابله با آنها. برخلاف مديريت ريسك ، كه شامل برنامه ريزي براي حوادثي است كه ممكن است در آينده رخ دهد، مديريت بحران شامل واكنش به رويدادهاي منفي در طي و بعد از آن مي شود. براي مثال يك شركت نفت ممكن است يك طرح براي مقابله با احتمال نشت نفت داشته باشد، اما اگر چنين فاجعه اي رخ دهد، ميزان نشت، واكنش افكار عمومي و هزينه پاكسازي مي تواند بسيار متفاوت باشد و ممكن است از انتظارات فراتر رود.
ساير روش هاي مديريت بحران در سازمان عبارتند از:
- برنامه ريزي دقيق براي پاسخ دادن به هرگونه بحران بالقوه ممكن است.
- ايجاد سيستم هاي نظارتي و اقدامات براي شناسايي سيگنال هاي هشدار زود هنگام هر بحران پيش بيني شده.
- ايجاد و آموزش يك تيم مديريت بحران يا انتخاب يك شركت مديريت بحران خارجي با يك پيشينه ثابت شده در منطقه كسب و كار شما.