مديريت دانش
مديريت دانش (KM) يك مفهوم و يك اصطلاح است كه تقريبا در حدود دو دهه قبل تقريبا در سال 1990 به وجود آمد. مديريت دانش (KM) فرآيند ايجاد، به اشتراك گذاري، استفاده و مديريت دانش و اطلاعات سازمان است كه به رويكرد چند رشته اي براي دستيابي به اهداف سازماني اشاره مي كند كه بهترين را استفاده از دانش مي دانند.
تلاش هاي مديريت دانش معمولا بر اهداف سازماني مانند بهبود عملكرد ، مزيت رقابتي، نوآوري، به اشتراك گذاشتن درس هاي آموخته شده، ادغام و بهبود مستمر سازمان ها تمركز مي كنند. اين تلاشها با يادگيري سازماني همپوشاني دارد و ممكن است از طريق تمركز بيشتر بر مديريت دانش به عنوان يك دارايي استراتژيك و تشويق به اشتراك گذاري دانش متمايز شود. KM توانمندسازي يادگيري سازماني است.
مديريت دانش فرايند جذب، توزيع و استفاده موثر از دانش است
براي شركت در دوره ي مديريت دانش كليك كنيد
مديريت دانش
مديريت دانش (KM) يك مفهوم و يك اصطلاح است كه تقريبا در حدود دو دهه قبل تقريبا در سال 1990 به وجود آمد. مديريت دانش (KM) فرآيند ايجاد، به اشتراك گذاري، استفاده و مديريت دانش و اطلاعات سازمان است كه به رويكرد چند رشته اي براي دستيابي به اهداف سازماني اشاره مي كند كه بهترين را استفاده از دانش مي دانند.
تلاش هاي مديريت دانش معمولا بر اهداف سازماني مانند بهبود عملكرد ، مزيت رقابتي، نوآوري، به اشتراك گذاشتن درس هاي آموخته شده، ادغام و بهبود مستمر سازمان ها تمركز مي كنند. اين تلاشها با يادگيري سازماني همپوشاني دارد و ممكن است از طريق تمركز بيشتر بر مديريت دانش به عنوان يك دارايي استراتژيك و تشويق به اشتراك گذاري دانش متمايز شود. KM توانمندسازي يادگيري سازماني است.
مديريت دانش فرايند جذب، توزيع و استفاده موثر از دانش است
براي شركت در دوره ي مديريت دانش كليك كنيد
مديريت دانش در سازمان
فرايند مديريت دانش در سازمان مي تواند به ايجاد دانش، اعتبار دانش، ارائه دانش، توزيع دانش و فعاليت هاي كاربردي دانش تقسيم شود. براي سرمايه گذاري در دانش، سازمان بايد سريعا در تعادل فعاليت هاي مديريت دانش خود باشد. به طور كلي چنين اقدام متعادل نياز به تغيير در فرهنگ سازماني، فن آوري ها و تكنيك ها دارد.
تعدادي از سازمان ها معتقدند كه با تمركز صرفا بر روي افراد، فن آوري ها يا تكنيك ها، مي توانند دانش را مديريت كنند. با اين حال، اين تمركز منحصر به فرد بر روي افراد، فن آوري ها و يا تكنيك ها، يك شركت را براي حفظ مزاياي رقابتي خود فراهم نمي كند. در عوض، تعامل بين تكنولوژي، تكنيك ها و افرادي است كه به سازمان اجازه مي دهد كه دانش خود را به طور موثر مديريت كند. با ايجاد يك محيط پرورش و " توسط انجام يادگيري "، يك سازمان مي تواند مزاياي رقابتي خود را حفظ كند.
فرايندهاي يادگيري شناختي، اجتماعي و سازماني براي موفقيت يك استراتژي مديريت دانش ضروري است؛ و اندازه گيري، سنجش و انگيزه ها براي تسريع فرايند يادگيري و ايجاد تغيير فرهنگي ضروري است. به طور خلاصه، برنامه هاي مديريت دانش در سازمان مي توانند منافع قابل توجهي را براي افراد و سازمان ها در صورت اهداف، قاطعانه و تمركز بر عمل آورند. مشاركت در دانش افرادي كه در سازمان مشغول به كار هستند يكي از راهبردهاي مهم و مؤثر در افزايش بهره وري سازماني به شمار مي آيد.
مؤسسه رايتك ، ضمن بهره برداري از برترين اساتيد كشور در حوزه هاي مديريتي، اقدام به ارائهدوره مديريت دانش نموده است. در انتهاي دوره نيز امكان اخذ مدرك مديريت دانش داراي مهر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بدون پرداخت وجه براي شركت كنندگان مقدورمي باشد.