بازاريابي محتوا
محتواي مفيد بايد در مركز صفحه قرار گيرند چراكه بازاريابي محتوا يك روش بازاريابي استراتژيك است. اين روش با تمركز بر ساخت و توزيع محتواي مرتبط و ارزشمند به طور دائم و پايدار مخاطب را علاقمند ميسازد و جذب افراد به يك محتوا با كسب درآمد همراه است. نتايج تحقيقات نشان ميدهند كه در بيشتر بازاريابي ها براي معرفي و تبليغ برندها از همين عامل استفاده ميشود.
با انتخاب هر نوع بازاريابي نياز به بازاريابي محتوا حس ميشود و به همين علت است كه بازاريابي محتوا قبل بازاريابي شبكههاي اجتماعي ضرورت پيدا مي كند و موتورهاي جستجو به كسب و كارهايي كه بطور مداوم محتواي بهتري منتشر ميكنند بهاي بيشتري ميدهند. همچنين يك روابط عمومي موفق مسائلي را كه براي خواننده مهم است مد نظر قرار ميدهد.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
بازاريابي محتوا
محتواي مفيد بايد در مركز صفحه قرار گيرند چراكه بازاريابي محتوا يك روش بازاريابي استراتژيك است. اين روش با تمركز بر ساخت و توزيع محتواي مرتبط و ارزشمند به طور دائم و پايدار مخاطب را علاقمند ميسازد و جذب افراد به يك محتوا با كسب درآمد همراه است. نتايج تحقيقات نشان ميدهند كه در بيشتر بازاريابي ها براي معرفي و تبليغ برندها از همين عامل استفاده ميشود.
با انتخاب هر نوع بازاريابي نياز به بازاريابي محتوا حس ميشود و به همين علت است كه بازاريابي محتوا قبل بازاريابي شبكههاي اجتماعي ضرورت پيدا مي كند و موتورهاي جستجو به كسب و كارهايي كه بطور مداوم محتواي بهتري منتشر ميكنند بهاي بيشتري ميدهند. همچنين يك روابط عمومي موفق مسائلي را كه براي خواننده مهم است مد نظر قرار ميدهد.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
انواع محتوا و تاثير آن بر سئو
از آن جا كه توليد يك نوع محتوا بعد از مدتي براي كاربران كسلكننده خواهد شد شركتها اقدام به استخدام افراد متخصص در حوزه بازاريابي ديجيتال و توليد ميكنند تا انواع محتوا را براي سايت و شبكههاي اجتماعي خود توليد كنند.
داشتن تعادل بين انواع محتوا نكتهي بسيار مهمي است. اين تعادل يعني انواع محتوا متناسب با يك سايت و براساس استراتژي خاصي توليد شود. همچنين توليد نوعي محتواي جديد كه قبلا آن تست نشده است بهتر مي باشد. در ادامه انواع محتوا كه هر بازارياب مي تواند با آن كاربران مختلف را به سمت سايت خود جذب نمايد، بيان مي شود.
GIFهاي متحرك
ازگيفهاي متحرك در ********هاي دوستانه و فرومها به تناوب استفاده مي شود ولي به كار بردن آنها در اينترنت بسيار رايج نمي باشد.استفاده كردن از گيفهاي متحرك درصفحات وبسايت مخصوصا صفحه فرود باعث افزايش جذابيت محتواي سايت و در نهايت جذب كاربران مي شود. گيفها امروزه به عنوان يكي از انواع محتوا استفاده ميشوند.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
كميك / كاريكاتور
كميك و كاريكاتورها از انواع ديگر محتوا هستند كه بازاريابان و توليدكنندگان محتوا مي توانند براي افزايش جذابيت محتواي سايت استفاده كنند. در واقع، از اين نوع محتوا بيشتر در شبكه هاي اجتماعي استفاده مي شود. ويژگي كه كميك و كاريكاتورها دارند اين است كه به راحتي مي توانند نوع صنعت يا كسب وكار را بازگو كنند و همچنين بسته به شرايط و اتفاقات روزي كه در جهان مي افتد، براي هركدام يك كاريكاتور ايجاد كرد. بر اساس گزارش ها و تحليل هاي به دست آمده ازشبكه هاي اجتماعي، ميزان به اشتراك گذاري اين نوع محتوا زياد است البته اگر اصول آن به خوبي رعايت شود، ميتواند كمك به افزايش رتبه وب سايت كند.
محتواي بصري
محتواي بصري را نبايد با اينفوگرافيك اشتباه گرفت. محتواي بصري يكي ديگر از انواع محتوا است كه در بازاريابي اينترنتي از آن استفاده مي شود. از محتواي بصري براي توضيح ساده تر مفاهيم پيچيده كه ارائه آن ها به صورت متني سخت است، استفاده ميشود.
يكي از كاربرد هاي محتواي بصري، استفاده از آن ها در تصويرسازي صفحات كتاب كودكان است. در دنياي اينرنت از اين نوع محتوا، در وبلاگ ها، شبكه هاي اجتماعي، كتاب هاي الكترونيكي و غيره استفاده ميشود.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
محتواي چالشي
استفاده از محتواي چالش برانگيز به راحتي مي تواند باعث افزايش ترافيك سايت، كامنتها و دريافت لينك شود. محتواي چالشي يكي از انواع محتوا است كه براي تمامي انواع افراد حالت جذاب و گيرايي دارد. اگر به خوبي اين نوع محتوا پياده سازي شود، ميتواند باعث درگير شدن كاربران و افزايش ارزش برند شما بين ديگر رقبا شود.
براي مثال ميتوان مناظره بين دو برند را براي يك محصول بيان كرد. مناظرهها هميشه به عنوان يكي از چالش برانگيز ترين برنامه ها بين كاربران بوده و از انواع محتوا است كه در آن هميشه يك برند و كيفيت آن را به چالش ميكشند.
ويدئو هاي زنده
يكي از انواع محتوايي كه جديدا به شبكه هاي اجتماعي اضافه شده است و البته از قبل هم در سايت ها به كار برده مي شد، ويدئوهاي زنده از وقايع و رخدادها است. اين ويدئوها مي تواند شامل رويداد ورزشي، معرفي محصولات و تست آن به صورت زنده و غيره باشد. براي مثال درشبكه اجتماعي اينستاگرام، امكان آپلود ويدئو زنده در عرض چند ثانيه به تازگي اضافه شده است و يكي از بهترين ابزارهاي تبليغاتي و توليد انواع محتوا ميباشد.
نوشتن در توييتر
توييتر يكي ديگر از شبكه هاي اجتماعي است كه مي توان در آن محتواي كوتاه توليد نمود. محتوايي كه در توييتر قرار داده مي شود بايد كوتاه و جذاب باشد ، از اين رو بين افراد به يكي از محبوب ترين شبكه هاي جهاني شده است. تمامي افراد اعم از دانشجو و مردم عادي گرفته تا سياستمدارن بزرگ، براي خود يك اكانت توييتر دارند كه جملات و سخنان خود را در آن قرار مي دهند. در واقع توييتر به يكي از محبوب ترين انواع محتوا بين كاربران تبديل شده است.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
اطلاعات رخدادها
نمي توان براي هر رخداد يا اتفاقي كه در شركت يا سازمان مي افتد، يك سايت جداگانه طراحي كرد يا يك صفحه بلاگ درآن مورد نوشت. نحوه نوشتن آن ها با مقالات آموزشي متفاوت است و نياز به يك تخصصي خاص دارد. بهتر است كه از يك تيم مجزا و تخصصي خبري براي اين مساله استفاده شود زيرا اطلاع رساني از رويدادها در سايت و شبكههاي اجتماعي يكي از مهمترين انواع خبري است.
اينوگرافيك
ازاينفوگرافيك براي نمايش اطلاعات به صورت فرآيندي استفاده مي شود. هر نوع موضوعي را مي توان با اينوگرافيك و به ترتيب مراحل به تصوير كشيد. اينفوگرافيك شبيه محتواي بصري است و استفاده اصلي آن در شبكههاي اجتماعي مانند اينستاگرام يا پينترست است. يكي از انواع محتوا است كه ميزان استفاده از آن روبه رشد است.
الگوهاي تصويري
يكي از انواع محتوا است كه استفاده از آن شديدا توصيه مي شود. در اين نوع محتوا سعي بر معرفي كسب وكار در اينترنت با استفاده از الگوهاي تصويري است.
الگوهاي تصويري به غير از مسائل آموزشي، مي توانند براي سرگرمي استفاده شوند و يكي از ابزارهاي انواع محتوا مي باشند كه بيشتر استفاده آن ها در شبكههاي اجتماعي است.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
موزيك ويدئو
از موزيك ويدئو كه يكي از انواع محتوا است براي توليد محتواي سرگرمي استفاده مي شود. مي توان گفت با توليد يك موزيك ويدئو كاربران بيشتري به سمت يك سايت جذب ميشوند و ترافيك سايت را افزايش ميدهند. موزيك ويدئو، نسبت به ساير محتواهاي عكسي و متني بيشتر در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته ميشود.
اطلاعات و داده هاي اورجينال
اطلاعات اورجينال يعني داده هايي كه توسط خود شركت توليد شده و در مورد آن تحقيقات بسياري انجام گرفته است. استفاده از اطلاعات اورجينال مي تواند يك سايت را به يك منبع اطلاعاتي بين كاربران تبديل كند براي مثال خبرگزاري هاي اصلي، از داده هاي اورجينال استفاده ميكنند. اطلاعات اورجينال كه از انواع محتوا است بيشتر شامل خبرهاي به روز در حوزه كاري مربوطه ميباشد.
پادكست
پادكست از انواع محتوا است كه به صورت صوتي و ويدئويي مي باشد. از اين نوع محتوا بيشتر، افرادي كه در حال مسافرت هستند و قصد دارند مطالب را همچنان به صوتي گوش كنند، استفاده مي نمايند.
جهت شركت در دوره آموزشي SEO (بهينه سازي موتور هاي جستجو) كليك كنيد.
نمايش اسلايدي
نمايش اسلايدي يكي از ساده ترين ابزارهاي انواع محتوا براي نمايش اطلاعات در سطح شهر وب سايتها است. نوع نمايش اسلايدي به اين صورت است كه نكته يا بخشي از مصاحبه، مراسم و غيره در يك اسلايد نمايش داده مي شود. امروزه براي محتوايي كه نكاتي را بيان مي كند، از نمايش اسلايدي استفاده ميشود كه نكتهاي در آن بيان ميگردد.