مديريت ارتباط با مشتري با رويكردهاي داده كاوي

مركز آموزشي رايتك مجري برگزار كننده دوره هاي مجازي مديريت MBA، DBA ، دكوراسيون داخلي، عكاسي، كامپيوتر با مدرك رسمي از وزرات علوم تحقيقات و فناوري. جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس وب سايت مؤسسه مراجعه نماييد. www.erightec.ir شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

دوشنبه ۱۳ مرداد ۰۴

مديريت ارتباط با مشتري با رويكردهاي داده كاوي

۹ بازديد

داده‌كاوي(Data Mining) در مديريت ارتباط با مشتري

داده كاوي (Data Mining) از علوم نسبتا جديدي است كه براي كشف الگوهاي پنهان در حجم انبوه داده‌ها به كار گرفته مي‌شود.امروزه در شركت‌هاي آينده‌نگر كه آينده‌‌ي سيستم خود را از نظر رابطه با مشتريان در اولويت قرار داده‌اند، شناخت تمام مشتريان و همچنين شناخت نيازهاي آن‌ها مي‌تواند كمك بزرگي در رسيدن به هدفشان داشته باشد، لذا آن‌ها از اين شناخت مي‌توانند در جهت بهتر و راحت‌تر انجام شدن تجارت‌شان با مشتريان‌شان استفاده كنند، تا اين‌ كه تمركزشان را بر تعامل با رقبايشان بگذارند.

مديريت ارتباط با مشتري

براي شركت در دوره ي مديريت ارتباط با مشتري با رويكردهاي داده كاوي كليك كنيد.

داده‌كاوي(Data Mining) در مديريت ارتباط با مشتري

داده كاوي (Data Mining) از علوم نسبتا جديدي است كه براي كشف الگوهاي پنهان در حجم انبوه داده‌ها به كار گرفته مي‌شود.امروزه در شركت‌هاي آينده‌نگر كه آينده‌‌ي سيستم خود را از نظر رابطه با مشتريان در اولويت قرار داده‌اند، شناخت تمام مشتريان و همچنين شناخت نيازهاي آن‌ها مي‌تواند كمك بزرگي در رسيدن به هدفشان داشته باشد، لذا آن‌ها از اين شناخت مي‌توانند در جهت بهتر و راحت‌تر انجام شدن تجارت‌شان با مشتريان‌شان استفاده كنند، تا اين‌ كه تمركزشان را بر تعامل با رقبايشان بگذارند.

مديريت ارتباط با مشتري

براي شركت دردوره ي مديريت ارتباط با مشتري با رويكردهاي داده كاويكليك كنيد.

 

آن‌ها در اين مسير، چگونگي سرمايه‌گذاري بر روي مشتريان ارزشمند و البته شناسايي آن‌ها را فرا خواهند گرفت و بالعكس مشترياني كه سودرساني كمتري خواهند داشت را شناسايي مي‌كنند و چگونگي برخورد با آن‌ها را كشف خواهند كرد.

 

 

 

در اين نوع شركت‌ها با توجه به تنوع زياد مشتريان، تنوع محيط‌هاي كسب و كار، تنوع در پيچيدگي خدمات و نيازهاي مشتريان و تنوع در دسترسي به اطلاعات آن‌ها، استفاده از يك روش مدون كه ما را در كشف روابط و دانش‌هاي پنهان ميان اين موضوعات ياري دهد، احساس مي‌شود. به همين جهت استفاده از راه‌كارهاي تحليل داده براي طبقه‌بندي، كشف و توليد اطلاعات مناسب از مشتريان در ميان حجم انبوهي از داده‌هاي شركت‌ها و سازمان‌ها بسيار حائز اهميت است.

 

براي اين منظور استفاده از روش‌ها و تكنيك‌هاي داده كاوي، اين قدرت را به تصميم گيرندگان خواهد داد تا درباره‌ي آينده‌ي سيستم خود، اطلاعات داشته باشند و برنامه‌هاي هدفمندي را براي آينده‌ي شركت خود تدوين نمايند. همچنين اين توانايي را پيدا خواهند كرد كه به جاي تاثير‌پذيري از شرايط كسب و كار، نسبت به آينده، ديدگاه داشته باشند و خودشان را در اين بازار رقابتي كسب و كار، به رتبه‌هاي برتر برسانند.

 

استفاده از روش‌ها و تكنيك‌هاي داده كاوي در سيستم‌هاي مشتري‌مدار، اعم از مديريت ارتباط با مشتري ، مي‌تواند در كشف اطلاعات و دانش‌هاي پنهان مربوط به مشتريان و نيازهاي آن‌ها كمك بسياري داشته باشد و همچنين مي‌تواند اطلاعاتي را در اختيار تصميم‌گيران قرار دهد تا با استفاده از آن، در مسير سودرساني به سازمان و دنياي رقابتي بازار پيروز باشند.

 

به عنوان مثال اگر در شركتمان به دنبال كشف الگوهاي پنهان در شكايات مشتريانمان باشيم، استفاده از روش‌هاي توصيفي داده‌كاوي در اين زمينه بسيار به كمك ما خواهد آمد و ما را در جهت آسيب‌شناسي شركت و چگونگي رفع اين آسيب‌ها كمك خواهد كرد. به عنوان مثالي ديگر، بحث توسعه مشتري كه از مباحث مهم و پركاربرد مديريت ارتباط با مشتري مي‌باشد، داده‌كاوي با شناسايي مشتريان با ارزش سازمان و تمركز بر هر دو جنبه نگهداري اين مشتريان و افزايش ارزش افزوده حاصله از آن‌ها، در روند اجراي آن تاثيرگذار خواهد بود. همچنين پيش‌بيني رفتار مشتريان، يكي از استراتژي‌هاي ارزشمند مديريت ارتباط با مشتري است كه داده‌كاوي با روش‌هاي پيش‌بينانه مي‌تواند در كشف و پيش‌بيني رفتار مشتريان و به ازاي آن، افزايش سودآوري سازمان، كمك‌هاي بسيار ارزشمندي داشته باشد.

 

مزاياي پياده‌سازي داده‌كاوي در مديريت ارتباط با مشتري

 

به طور كلي از مزاياي پياده‌سازي داده‌كاوي در مديريت ارتباط با مشتري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد كه داده‌كاوي به طرز معجزه آسايي كارايي آن‌ها را افزايش خواهد داد:

 

1. پيش‌بيني رفتار مشتري

 

2. انتخاب كانال ارتباطي موثر

 

3. پيش‌بيني كارآمدي تبليغات

 

4. شناسايي مشتريان احتمالي خوب و سود آور

 

5. شناسايي نقاط جغرافيايي بالقوه براي توسعه محصول و سازمان

 

6. برآورد ميزان جدي‌ بودن مشتري

 

7. بهينه‌سازي سهم از خريد مشتري

 

8. پيش‌بيني رويگرداني مشتري

 

براي شركت دردوره ي مديريت ارتباط با مشتري با رويكردهاي داده كاويكليك كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.